Αξιολόγηση προγράμματος.

Καθώς το πρόγραμμα eTwinning "Young Scientists Facing Environmental Pollution with STEM" φθάνει στο τέλος του, οι μαθητές της E' τάξης του σχολείου μας αλλά και οι μαθητές του Alzarqaa Alhadaiqya mixed School της Ιορδανίας, αξιολογούν το πρόγραμμα που συμμετείχαν.  Παρακάτω μπορείτε να δείτε τα αποτελέσματα της αξιολόγησης του πρόγράμματος.

Αξιολόγηση προγράμματος από τους μαθητές (πάτα εδώ).

Ολοκλήρωση του πρότζεκτ. - Παρουσίαση του ολοκληρωμένου έργου.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε ένα βίντεο, με το ολοκληρωμένο έργο, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία του δικού μας σχολείου με το Alzarqaa Alhadaiqya mixed School της Ιορδανίας.

Το σενάριο του πρότζεκτ:

Ο έξυπνος κάδος ανακύκλωσης συλλέγει ένα μόνο ανακυκλώσιμο αντικείμενο (δηλαδή συλλέγει μόνο πλαστικό ή μόνο γυαλί κτλ). Υποθετικά έχουμε 2 κάδους ανακύκλωσης που συλλέγουν διαφορετικό υλικό, ο καθένας. Το όχημα κάθε μέρα περνά και συλλέγει από τους 2 κάδους, τα υλικά που έχουν συλλεχθεί έως τότε. Τα ανακυκλώσιμα υλικά είναι τοποθετημένα στην καρότσα του, ταξινομημένα ανάλογα με το τύπο του υλικού. Για τις ανάγκες του πρότζεκτ, 2 θέσεις διαθέτει η καρότσα του οχήματος μεταφοράς υλικών. Το όχημα μεταφέρει τα υλικά σε εργοστάσιο επεξεργασίας και ανακύκλωσης υλικών. Τα αποθέτει σε 2 διαφορετικά κουτιά συλλογής, ταυτόχρονα και ταξινομημένα ανάλογα με τον τύπο του υλικού (π.χ ένα κουτί θα συλλέγει μόνο γυαλί, άλλο κουτί μόνο πλαστικό). Στην συνέχεια ένα ρομποτάκι πηγαίνει προς το κάθε κουτί και όταν ανιχνεύσει το κουτί σταματά αρχικά και στην συνέχεια το μεταφέρει στο εσωτερικό τους εργοστασίου. Εκεί ένας ρομποτικός βραχίονας τακτοποιεί τα κουτιά σε διαφορετικά σημεία, ώστε να αρχίσει και να συμβεί, στην συνέχεια, η επεξεργασία και η ανακύκλωση αυτών.

 

Κατασκευή και λειτουργία ενός έξυπνου κάδου ανακύκλωσης.

Η ομάδα εργασίας του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αγίου Ιωάννη Ρέντη, αποφάσισε να κατασκευάσει έναν έξυπνο κάδο ανακύκλωσης. Αυτός, ο συγκεκριμένος κάδος ανακύκλωσης, έχει τη δυνατότητα να εντοπίζει πότε ένα άτομο πλησιάζει και ανοίγει αυτόματα το καπάκι του, έτσι ώστε το άτομο να ρίξει το ανακυκλώσιμο υλικό μέσα σε αυτόν. Για αυτό το σενάριο, ο κάδος ανακύκλωσης συλλέγει ΜΟΝΟ ένα συγκεκριμένο ανακυκλώσιμο υλικό. Παρακάτω μπορείτε να δείτε ένα βίντεο από τις προσπάθειες και την τελική κατασκευή των μαθητών μας.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε ένα βίντεο με την λειτουργία του έξυπνου κάδου ανακύκλωσης.

 

Τροποποίηση καρότσας οχήματος.

Οι μαθητές του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αγίου Ιωάννη Ρέντη, στην προσπάθειά τους να προτείνουν λύσεις για την αντιμετώπιση του φαινομένου της περιβαλλοντικής ρύπανσης, αποφάσισαν να τροποποιήσουν το αμάξωμα - καρότσα του οχήματος. Η πρότασή τους ήταν να τροποποιήσουν το σώμα - καρότσα του οχήματος, ώστε να μπορεί να μεταφέρει ταυτόχρονα 2 διαφορετικά ανακυκλώσιμα υλικά, στη μονάδα επεξεργασίας ανακυκλώσιμων υλικών. Αφού το όχημα συλλέξει τα ανακυκλώσιμα υλικά από τους ειδικούς έξυπνους κάδους ανακύκλωσης (πρέπει να σημειωθεί ότι κάθε κάδος συλλέγει μόνο ένα συγκεκριμένο ανακυκλώσιμο υλικό), τα τοποθετεί σε συγκεκριμένα σημεία - χώρο στο σώμα του. Στη συνέχεια, το όχημα, όταν φτάσει στο εργοστάσιο, αποθηκεύει τα 2 διαφορετικά (για παράδειγμα μας) ανακυκλώσιμα υλικά, ταυτόχρονα σε 2 διαφορετικά κουτιά. Σημειώστε ότι το παράδειγμά μας αποτελεί ένα είδος προσομοίωσης. Σε πραγματικές συνθήκες ένα όχημα μπορεί να συλλέξει και να τοποθετήσει σε διαφορετικά μέρη στην καρότσα του, περισσότερα διαφορετικά ανακυκλώσιμα υλικά. Παρακάτω μπορείτε να δείτε ένα βίντεο από τις προσπάθειες των μαθητών να τροποποιήσουν το σώμα του οχήματος.

Στο επόμενο βίντεο, μπορείτε να δείτε την λειτουργία και τον έλεγχο του τροποποιημένου οχήματος, που συμβαίνει μέσω τηλεχειρισμου, μέσου υπολογιστή.

 

Τηλεχειρισμός οχήματος μεταφοράς και απόθεσης ενός ανακυκλώσιμου υλικού.

Οι μαθητές του 2ου Δ.Σ Ρέντη, αφού κατασκεύασαν το όχημα μεταφοράς και απόθεσης ενός υλικούμε στόχο την ανακύκλωσή του, το οποίο παράλληλα το ταξινομεί σε ειδικά κουτιά ανάλογα με το μέγεθος του, το προγραμμάτισαν με σκοπό τον τηλεχειρισμό του. Ο τηλεχειρισμός θα γίνεται μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή.  Ο τηλεχειρισμός συμβαίνει στην καρότσα του οχήματος, μέσω του πατήματος του πάνω βέλους του πληκτρολογίου του υπολογιστή για το άνοιγμα και την απόθεση του υλικού και μέσω του πατήματος του κάτω βέλους για το κλείσιμο της καρότσας και την επιστροφή της στην αρχική της κατάσταση. Το προγραμματιστικό περιβάλλον που αξιοποιήθηκε είναι το Scratch 3.0. Σύμφωνα με το σενάριο του πρότζεκτ, το όχημα αφού συλλέξει από έναν κάδο ανακύκλωσης το σύνολο του περιεχομένου ενός συγκεκριμένου υλικού (πχ γυαλί, χαρτί, πλαστικό κτλ), το μεταφέρει σε εργοστάσιο για την επεξεργασία του, με στόχο την ανακύκλωσή του. Το όχημα έχει την ικανότητα να ταξινομεί το συγκεκριμένο υλικό, σύμφωνα με το μέγεθός του και να αποθέτει τα μεγάλα κομμάτια σε κουτί διαφορετικό σε σχέση με τα μικρότερα κομμάτια, που τοποθετούνται σε διαφορετικο κουτί. Ουσιαστικά επιδιώκεται ο διαχωρισμός του υλικού - ταξινόμηση - σε διαφορερικά κουτιά, ανάλογα με το μέγεθος του υλικού. Παρακάτω μπορείτε να δείτε το βίντεο από την δουλειά των μαθητών του σχολείου μας.

 

Κατασκευή οχήματος μεταφοράς και απόθεσης σε ειδικά κουτιά, ενός ανακυκλώσιμου υλικού, ταξινομημένο ανάλογα με το μέγεθος του.

Οι μαθητές του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αγίου Ιωάννη Ρέντη, στα πλαίσια της συμμετοχής τους σε δράση του eTwinning, αξιοποίησαν τo ρομποτικό πακέτο Lego Wedo 2.0 και κατασκεύασαν όχημα μεταφοράς και απόθεσης ενός ανακυκλώσιμου υλικού (π.χ γυαλί ή πλαστικό ή χαρτί κτλ). Η απόθεση του ανακυκλώσιμου υλικού, σύμφωνα με το σενάριο της δράσης, συμβαίνει σε εικονικό εργοστάσιο ανακύκλωσης άχρηστων υλικών και συγκεκριμένα σε ειδικά κουτιά (με σκοπό την μεταφορά των κουτιών στους εσωτερικούς χώρους του εργοστασίου για την επεξεργασία του υλικού, με στόχο την ανακύκλωσή του). Το όχημα αποθέτει το υλικό στα ειδικά κουτιά, ταξινομημένα. Με λίγα λόγια τα μεγάλα μεγέθη του ανακυκλώσιμου υλικού αποθέτονται σε ένα μεγάλο κουτί, ενώ τα μικρότερα σε μέγεθος σε άλλο κουτί. Ο σκοπός είναι να τοποθετούνται, στα ειδικά κουτιά, το ίδιο ανακυκλώσιμο υλικό ταξινομημένα, ανάλογα με το μέγεθος του. Παρακάτω, μπορείτε να δείτε ένα βίντεο, από την δουλειά των μαθητών του σχολείου μας.

 

 

Πρώτη ρομποτική κατασκευή των μαθητών μας, αξιοποιώντας το ρομποτικό πακέτο Lego Wedo 2.0.

Στα πλαίσια του πρότζεκτ, οι μαθητές της Ε΄τάξης που συμμετέχουν στην δράση, ήρθαν σε πρώτη επαφή με το ρομποτικό πακέτο Lego Wedo 2.0. Έτσι είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν και να χρησιμοποιήσουν τα δομικά στοιχεία που περιλαμβάνει ένα πακέτο, να δημιουργήσουν μία ρομποτική κατασκευή και στην συνέχεια να την προγραμματίσουν. Μέσα από την συγκεκριμένη διαδικασία, κατασκευάσανε ένα τηλεχειριζόμενο και αυτόματο όχημα. Το όχημα, μέσου υπολογιστή, κινείται εμπρός και πίσω (τηλεχειρισμός). Στην συνέχεια, ενσωματώνοντας τον αισθητήρα απόστασης στο όχημα τους, αυτό είχε την ικανότητα να κατανοεί το περιβάλλον του. Στα πλαίσια της συγκεκριμένης δραστηριότητας, το όχημα αντιλαμβάνεται τον τοίχο της τάξης και σταματά όταν πλησιάζει σε αυτόν και στην συνέχεια, μέσω τροποποίησης, αντιλμβάνεται το κενό όταν πλησιάζει στην άκρη της έδρας, όπου και πάλι σταματά άμεσα. Παρακάτω, μπορείτε να δείτε την δουλειά των μαθητών.
Η νέα ομάδα εργασίας,πλέον είναι έτοιμη ώστε να αρχίσει τις ρομποτικές κατασκευές, με στόχο την αντιμετώπιση της μόλυνσης του περιβάλλοντος, μέσω της ανακύκλωσης υλικών.

 

"Young Scientists Facing Environmental Pollution with STEM" : Το πρόγραμμα.

Για την σχολική χρονιά 2020 – 2021, οι μαθητές της Ε΄ τάξης του σχολείου μας, συμμετέχουν στην δράση STEM 2.0, που οργανώνεται από την Ελληνική Εθνική Υπηρεσία eTwinning. Για τις ανάγκες της δράσης, μας χορηγήθηκε ένα ρομποτικό πακέτο Lego Wedo 2.0 (advanced), ενώ το σχολείο προχώρησε στην αγορά 3 ακόμη πακέτων Lego Wedo 2.0. Το πρόγραμμα ονομάστηκε «Young Scientists Facing Environmental Pollution with STEM» και πραγματοποιείται σε συνεργασία με 2 ακόμη σχολεία: 1) το Al Hadaiqya School της Ιορδανίας (συνιδρυτής το έργου) και 2) το Kdz. Ereğli Cumhuriyet Ortaokulu, σχολείο από την Τουρκία. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα ξεκίνησε πέρισυ, την σχολική χρονιά 2019 2020 αλλά λόγω της πανδημίας δεν κατέστει δυνατό να ολοκληρωθεί. Το πρόγραμμα που θα υλοποιηθεί, αποτελεί μια εισαγωγή στην αλγοριθμική σκέψη, τη ρομποτική και το STEM (Science: Επιστήμη, Technology: Τεχνολογία, Engineering: Μηχανική, Mathematics: Μαθηματικά). Το θέμα του έργου, σχετίζεται με την αντιμετώπιση του φαινομένου της μόλυνσης του περιβάλλοντος. Η ανακύκλωση προτάθηκε, ως ένας τρόπος αντιμετώπισης του προβλήματος. Έτσι, αξιοποιώντας τα ρομποτικά πακέτα, που διαθέτει το σχολείο μας, οι μαθητές μας θα δημιουργήσουν ρομποτικές κατασκευές, που θα σχετίζονται με την ανακύκλωση άχρηστων υλικών. Παρακάτω φαίνεται το σήμα του έργου, που αποτελεί δημιουργία των μαθητών, την περσινή χρονιά.

twinspace-logo

Joomla templates by a4joomla